• ÅPNINGSTIDER I KVALA BARNEHAGE

Åpningstidene våre gjennom året.

• Foreldrebetaling og moderasjonsordninger

Makspris
    Foreldre skal ikke betale mer enn maksprisen for en barnehageplass. Maksprisen er 3 050 kroner per måned fra 1. januar 2023.

Maksprisen gjelder alle typer barnehager, uavhengig om de er offentlige eller private. Grensen blir fastsatt av Stortinget. Kommunen kan tilby foreldrene en lavere pris enn maksprisen.

Barnehagene kan kreve betaling for kost (matpenger) i tillegg til maksprisen.

• Historien til Kvala

Barnehagen ble startet som Kvalsvik privat barnehage i 1999 av et ektepar. Der ble den drevet i et privathus. Først som en - avdelings barnehage, deretter ble den utvidet til to-avdelinger.

• GDPR

I beste mening - et veiledningshefte om bilder av barn på nett

• Neste planleggingsdag er FREDAG 10.MAI

Neste års planleggingsdager blir:

25.September
    10.November
    22.Januar
    11.Mars
    10.Mai

• Opplysningsplikt til barnevernet

Viktig informasjon til våre kunder og samarbeidspartnere

• Opplysningsplikt til sosialtjenesten

Viktig informasjon til våre kunder og samarbeidspartnere

• Taushetsplikt

Alle som jobber i barnehagen har taushetsplikt

• Barnehagens vedtekter

Vedtektene til barnehagen er tilgjengelige her

• Autoritative voksne

Gode relasjoner i barnehagen er kjempeviktig. Det er noe vi alltid skal og må ha fokus på.
    Vi har fullt fokus på den AUTORITATIVE VOKSENROLLEN, som er den eneste rette rollen å velge slik vi tenker.
    Da legger vi vekt på å være: VARME - TYDELIGE og OMSORGSFULLE voksne som har stort fokus på barns selvfølelse og som bekrefter barnas følelser.

• Språk prosjektet i Kvala

Vi er med på dette prosjektet fram til 2024. Sammen med mange andre barnehager i Haugesund. Veldig spennende og lærerikt! Vi gleder oss til fortsettelsen:)